Kulki jaglanki

Jakkolwiek to brzmi są pysznym deserem! a na dodatek zdrowy.
Przepis nie jest mojego autorstwa, natrafiłam na niego na facebooku i gorąco polecam spróbowanie.
Przygotowanie jest proste i dość szybkie.

Do naszych kuleczek potrzebujemy:
0.5 szkl. kaszy jaglanej
1 szkl. mleka (w moim przypadku 0,5%)
2 łyżki miodu (bądź jakiejkolwiek innej słodzącej substancji, którą preferujecie)
0,5 łyżeczki cynamonu
2 małe (1 duży) banany
4 łyżki wiórek kokosowych + wiórki do obtoczenia
garść migdałów

Przygotowanie:
Kaszę prażymy na suchej patelni i przepłukujemy wodą (w sitku) aby utraciła ona swoją gorycz. Następnie nalewamy ją mlekiem i dodajemy cukru. Gotujemy do momentu kiedy kasza wchłonie całe mleko. Następnie do ugotowanej kaszy dodajemy wiórki, cynamon i pokrojone banany po czy wszystko blendujemy na gładką masę. Odstawiamy do wystygnięcia.


Ze schłodzonej masy lepimy niewielkie kulki, w które wciskamy migdał.
Następnie obtaczamy nasze kuleczki w wiórkach kokosowych.


Smakołyki muszą odstać swoje kilka godzin w lodówce i poczekać na skonsumowanie.
Ja już posmakowałam - smaczne, ale zabrakło mi odrobiny mojej inwencji, więc polałam je czekoladą <3 Po lewej efekt mojej wariacji - po prawej efekt pożądany przez autora przepisu



Mamy weekend, zdrowe słodkości się przydadzą ;)

Gossip Aly

Komentarze