Psyche - postanowienia noworoczne


Nowy rok = wodospad postanowień
Kto ich nie robi?
A to "rzucę palenie", "zacznę biegać", "zrezygnuję ze słodyczy"... mogłabym tak wymieniać bez końca!

Sama robię postanowienia noworoczne (i nie tylko noworoczne), ale zanim o tym... najpierw sprawdźcie co mówi o tym psychologia!

Psychology Today pisze, że tylko 8% osób, które postanawiają, osiągają swój cel! A to wszystko przez brak motywacji. Jak często czujesz się zmotywowana/y? W momencie kiedy mówisz na przykład "muszę zrzucić kilka kilogramów" zapewne właśnie stoisz przed lustrem przed wyjściem na imprezę.. a na imprezie: słodkie, słone, alkohol...
Najczęściej mówimy "od jutra zaczynam". A dlaczego nie od tej chwili?!

Po drugie zazwyczaj stawiamy sobie poprzeczkę bardzo wysoko. Po co postanawiać po raz kolejny, że zacznę biegać skoro nie jestem w stanie tego celu zrealizować - rok temu też tak postanawiałam/em.
Stawiajmy sobie wyzwania i cele takie, które możemy osiągnąć i precyzujmy je żeby było nam łatwiej.
Zamiast "schudnę 10 kg w tym roku" to "zrzucę 2 kg i postaram się ograniczyć słodycze". Czy to nie jest łatwiejsze? Jeśli uda nam się zrealizować to małe postanowienie będziemy bardziej zmotywowani żeby podjąć się kolejnych działań.

Psychologia operuje terminem "abulia" co oznacza słabą wolę i brak zdolności do realizowania jakichkolwiek postanowień i zamierzeń! Może zależeć to od charakteru człowiek, ale przecież nie każdy cierpi na abulię! Jesli bardzo czegoś chcemy i nie stawiamy sobie poprzeczki zbyt wysoko możemy zrealizować nasze małe cele, a od nich dzieli nas już tylko kilka kroków don realizacji tych znacznie większych.

Metoda małych kroków jest chyba najlepszą ze wszystkich możliwych! Dlatego ja zrobiłam kilka postanowień na podstawie tych, które udało zrealizować się w 2015 roku! Wiem na ile mnie stać, dlatego mogę wyznaczać kolejne cele. Idealny pomysł na motywację ich realizacji podsunęła mi blogerka Fashionelka. Na jej stronie znajdziecie grafiki do wydruku:http://fashionelka.pl/noworoczne-postanowienia-do-druku/. Ja zrobiłam sobie postanowienia na cały rok, a w tabelkach wpisuję sobie cele na każdy miesiąc.

Polecam! To naprawdę może zadziałać!

A jakie wy macie postanowienia? I czy zeszłoroczne zostały zrealizowane?

GA

Komentarze