Piękno, zdrowie długowieczność - czyli przepis na dobre życie

Zastanawiałam się jaką książką podzielić się z Wami w tym tygodniu. Skoro mamy lato, a kobietki w tym czasie bardziej zwracają uwagę na swoje ciało wybrałam książki Cameron Diaz: "The Body Book" i "The Longevity Book" (polski tytuł pierwszej to "Ja, kobieta. Jak zrozumieć i pokochać swoje ciało"; druga natomiast nie jest dostępna w języku polskim, ale generalnie jest o długowieczności). Jeśli poszukujesz motywacji do zadbania o siebie i źródła, które pomoże Ci zrozumieć swoje ciało i umysł zdecydowanie sięgnij po książki Cameron.
"The body book" jest to kompendium wiedzy na temat kobiecego ciała, wszystkich jego mechanizmów, zachowań oraz tego co zrobić żeby mechanizmy nie zawodziły i jak najdłużej pracowały na odpowiednich obrotach. Porusza się tu wiele tematów, o których czasami wstydzimy się rozmawiać czy to z przyjaciółką czy z lekarzem. Część książki skupia się głównie na fizyczności. Autorka opowiada też o swoich życiowych doświadczeniach zdrowotnych, błędach żywieniowych, eksperymentach. Cameron porusza też temat psychiki, która odgrywa bardzo dużą rolę w dobrym funkcjonowaniu naszego kobiecego ciała. Czytając chwilami odnosiłam wrażenie, że czytam książkę do biologii tylko w o wiele przystępniejszym języku niż ta szkolna.
"The Longevity Book" czyli księga długowieczności dotyka głównie tematyki wieku i starzenia się. Mając (wtedy jeszcze) 23 lata pochłaniałam tą książkę jak dobrą czekoladę! Starzenie się dotyczy każdej (i każdego) z NAS!!! Książka pokazuje, że starzenie się nie koniecznie musi być straszne i wiązać się z chorobami i coraz to gorszym samopoczuciem. Autorka podkreśla, że proces starzenia rozpoczyna się wcześnie (w wieku dwudziestu paru lat!). Podkreśla zarazem, że warto mieć to na uwadze i każdy etap swojego życia należycie pielęgnować. Cameron pisze też jak akceptować zmiany zachodzące w ciele, a nawet więcej, jak pokochać każdą ze zmian. Prawdą jest, że po przeczytaniu książki częściej niż kiedyś myślę o przybywających mi latach i zmianach, które na mnie czekają, ale z taką wiedzą jaką uzyskałam dzięki książce mogę czuć się spokojna :)
Podsumowując te dwa tytuły mogę powiedzieć, że dla mnie są biblią zdrowia, kompendium wiedzy, bazą do dbania o siebie. Nie myślcie jednak, że aktoreczka postanowiła napisać książkę naukową. Książka bazuje na wiedzy medycznej, którą autorka uzyskała od doświadczonych lekarzy i specjalistów. Naprawdę polecam każdej kobiecie! Niezależnie od wieku!

G.A.

Komentarze